Peugeot 206 to chyba najbardziej udany model tej marki produkowany w latach 90. Mial drapieżną stylistykę, ale prócz tego kluczem do sukcesu byl bogaty wybór silników i wersji wyposażenia oraz rajdowe sukcesy. Ten samochód jest produkowany do dzisiaj, glównie w Iranie i w Chinach (gdzie znany jest jako… Citroen C2). W Europie pomimo bardzo dobrej sprzedaży 207-tki, wciąż znajduje wielu nabywców. Marka ze znaczkiem lwa potwierdza, że auto będzie produkowane do 2010 roku.

Nie od dziś wiadomo, że ten kto nie robi postępów, się cofa. 206-tka pomimo bardzo poważnego atutu, jakim jest ponadczasowosc, poddala się bardzo poważnej operacji plastycznej. W przeciwieństwie do tych przeprowadzanych przez Michaela Jacksona, przyniosla ona Peugeotowi więcej pożytku niż szkody. Od dawna narzekam, że uśmieszek na zderzakach przybral rozmiary monstrualnego kiczu, jednak przeszczepienie przodu 207-tki do 206-tki okazalo się bardzo udane, szczególnie jeśli zestawimy je z najnowszym Renault Clio Storią czy Fiatem Punto Classic. Pomimo, że zostaly zaprezentowane w niemal tym samym okresie, to jednak tylko o 206-ce  nadal nie można powiedziec, że jest przestarzala. Clio Storia i Punto Classic już dawno zdegradowaly się do ulubieńców emerytów.

Nie wiadomo, czy 206 + pojawi się w Polsce. Nie znana jest jeszcze cena tego wozu we Francji. Jedno jest pewne -  jeśli jednak Peugeot Polska zdecyduje się wprowadzic ten model do oferty, to będzie to pewny gwóźdź do trumny 207-tki.